Visiting Danielle in Windsor!

Här firar man ingen valborg inte. Champagnen LYSTE med sin frånvaro, haha. men det gick bra ändå. Jag åkte till min aussie, Danielle!

Jag tog tåget mot Richmond 1.36 pm, hoppade på en av de sista vagnarna (inte så smart km jag på sen). Tåget rullade in till de västra delarna, förbi min skola i Parramatta och vidare ca 30min till Windsor station. Det var jättemysigt att sitta och titta ut på naturen och alla underliga hus. Men ju längre in i landet jag kom så var husen (enligt mig) betydligt finare och låg längre ifrån varandra på stora slätter.
Danielle sa att jag skulle hoppa av efter Mulgrave station. Problemet var att snilleblixten-Miccan satt så långt bak i tåget och då är det inte så lätt att se skyltarna vid varje station (som befinner sig på mitten av stationen). Men av kom jag ialf :)
  
Danielle hämtade upp mig och sen åkte vi vidare till ett ställe där de på lördagar alltid spelar den typiska Australiensiska tjej-sporten "net-ball". Korgarna är betydligt lägre än i vanlig basket och har inga nät(!?). Undrar vad namnet "net-ball" kommer ifrån?? haha. Sen är det liknande regler som i basket fast här studsar man inte bollen.
Enligt mig är det en blandning av basket och cheerleading. Hihi. Tjejerna springer runt i korta klänningar på en basketplan. Antar att det är himelriket för killar ;)  
Men det gå hett till kan jag säga. Det hoppar en väldans många grodor ur munnarna. Det buffas o knuffas. Några tjejer/tanter var mer lik stora bufflar än små nätta cheerleader. Men jag antar att alla har sin plats och funktion.

På kvällen åkte vi till en Carneval. Där fanns allt möjligt. Där fanns resultaten av alla tävlingar i "best wedding cake", "best fruit cake", "most beautiful rose" and so on....Väldigt kul att gå runt och kika. De tävlar i allt möjligt, helt otroligt. Det fanns även bästa lapp-täcket :D
När jag gick bland alla fina blommor i "blomtävlingen" så blev påmind om filmen "Dennis" där Mr Wilson ska visa sin unika blomma, och den hinner blomma ut innan nån ser den för Dennis har all uppmärksamhet....haha..Danielle undrade varför jag skrattade....
Sen fanns det förstås karuseller, matstånd och en häftig motorbike-show. Jag trodde på allvar att grabbarna skulle DÖ. Vilka volter!! 

Satan va kallt det var den kvällen. Jag höll på att frysa fast i marken med mina ballerina skor.
Det var underbart att komma hem till Danielles fina hus ute i vildmarken. Hon har en så söt hund, Lady! Det skulle vara något för nalle det....
Danielle påstår att man sover så bra i hennes hus (för att det ligger ute i skogen och är helt dödstyst). Det var sant! Jag sov som en prinsessa.
Nu hoppas jag bara att jag och J kommer sova lika bra när vi är ute i vildmarken och campar med vårat tält(!?) hehe

xoxo

Bilder kommer sen...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter supermysigt!

Som en äkta Australiensiksk småstad/by.

2009-05-08 @ 13:03:10
Postat av: danielle :D

i saw my name so many times! this is so exciting!!!

2009-05-11 @ 09:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0