Schizofrenia?

Min första redovisning på engelska gick bra. Skönt! :)
Engelskan flyter på bra nu. Märker en stor skillnad i hur snabbt man kan prata, föra en konversation och göra sig förstådd. Ett tag tyckte jag att utvecklingen stod still, men antar att man blir bättre hela tiden. Tur det!
Nu kommer jag tom på mig själv med att jag tänker på engelska.
Det var ju främst pga språket och kurserna som jag kom hit. Men självklart värmen, den underbara naturen och kanske det viktigaste...hitta mig själv igen....

Igår gick jag runt som ett ilsket bi hela dagen. Beredd att sticka min tagg i alla fiender som kom för nära eller sa fel saker. Tjejen bredvid mig på gymmet höll på att stryka med. Men jag hejdade mig i sista sekund...Herrgud vilket PMS-monster jag var. Hua!

På kvällen berättade Salena att hon hade varit uppe sent och jobbat med hennes 3D arbete, hon reagerade på konstiga ljud från mig...jag pratade tydligen i sömnen!? Det gör jag aldrig. Eller ja, vad vet jag egentligen...
Jag hade tydligen fnittrat och skrattat. Sen hade jag sagt en hel del saker också. Synd att inte hon förstår svenska....men å andra sidan kanske det var ett eget litet språk :P

Nu undrar jag, hur kan man vara så glad i sömnen för att sedan vakna som ett åskmoln? Schizofreni eller PMS-monster? U tell me


xoxo


Kommentarer
Postat av: Tessan W

Hej hallå ! :) Va härligt du verkar ha det i Australien, fina bilder . Kul att läsa om alla äventyr . Ha det bra ! / Tessan

2009-05-15 @ 10:23:21
URL: http://thetezz.blogg.se/
Postat av: helena

PMS-monster tippar jag ;)

2009-05-15 @ 13:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0