Bbq, red wine, tripple cheese in Dee why!

Lördagens förmiddag bestod av lite tråkigare aktiviteter som en svettig powerwalk följt av min kära uppfinning, choklad-protte-gröten  :D Sen blev det plugg i management. 

Men SEN fick jag belöning i form av en bbq kväll hos Jana. Tog bussen från centralen (som ligger granne med moi) och luffade sakta mot Dee why som ligger i norra Sydney, nära Manly. Bussen tar ca 1h. Jag hade absolut ingen aning om vart jag skulle gå av, dessutom var det kolsvart ute. Men av kom jag ialf.

Jana och Noel bor superfint! Det har jag redan berättat om. Men jag är så impad av den lgh. Det är en 2-våningslägenhet med 2 balkonger och 3 badrum! Taket i vardagsrummet är "öppet" ända till övervåningen där deras master bedroom ligger. Kanske inte så bra om man har gäster och man vill ha lite privacy ;) hihi
Grabbarna (Noel och hans kompis som är kock) stod för grillningen och Jana och jag stod för salladen och vinet. Bra fördelning där...
Det var riktigt gott med grillatJag får hemlängtan då jag äter det. Svenska sommarkvällar med underbart sällskap, vin och en stor köttbit är det bästa som finns!!
Till efterrätt hade kocken köpt kex (som smakade lite pepparkaka), italiensk blåmögelostaustraliensisk triple cheese (ser ut som en brie), sedan någon sorts marmelad av fikon och till det ett passande rödvin. Cheeses säger jag bara ;) Herregud, det bara smalt i munnen!! faarligt gott! 

En underbart lyckad kväll! En fullproppad Miccan luffad hem med bussen. Dock gick nattbussen bara till Town Hall, så jag fick surt gå hem sista biten. Surt var det för jag tycker inte om att gå hem själv....afraid of the dark u know! Och här finns det inte bara EN skum typ...


Kom och tänka på en skum sak...har jag berättat det? Beredd??
En morgon för 2 månader sedan när jag Ryan och Clara åkte ner med hissen till entrén så möttes vi av en fruktansvärd lukt!! Kort därefter såg vi skapelsen som orsakade den.....nämligen en människo poo-poo!!!!! Mitt på heltäckningsmattan!! Vi höll på att spy! Tydligen hade det kommit in en uteliggare som var liiiite nödig...
Disgusting!!!


Nu blir det Stieg Larsson och en kopp te.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0