Mickan är i farten igen!

Oj, en heeeel vecka har gått sen sist jag skrev! Jag får nog konstatera att det här med att blogga Inte är min grej ;)
Shit vad jag är dålig på att uppdatera. Aja

Så vad har Miccan haft för sig?

Jag har varit ute på sightseeing äventyr. Karta, kamera, vattenflaska och bekväma skor. En riktig Asiat-turist med andra ord :D Sen var det bara att vandra iväg längs Sydneys gator. Jag gick och gick och gick och gick. Knäppte kort. Gick och gick och gick. Ja, ni fattar. Tillslut hamnade jag till och med utanför kartan, lite läskigt. Jag har tagit olika områden olika dagar.
Bla gick jag till Sydney football stadium. En Massiv byggnad i ett stort Entertainment område. Där löpte kameran amok. Det jag inte visste var att det fanns en (enligt mig, gömd)  informationsdisk som självklart hade öppet. Grabbarna som jobbade där fick sig ett gott skratt. De hade full utsikt på när jag, en blond, yr, europeisk flicka tog kort på en skylt och 2 statyer utanför fotbollsstadion. Pinsamt?! Haha. Jaja, det bjuder jag på :D


Jag har även varit till Kings Cross (Red Light District). Jag är alltid rädd när jag är där. Många mysko människor. Fick för mig att jag var förföljd. Fick panik och började powerwalka i all förtvivlan. Vart jag gick hade jag ingen aning om. Så det slutade med att jag gick vilse!? Hamnade tillslut i Potts point som ligger vid hamnen. Där fanns 2 militärbåtar, så jag kände mig genast tryggare :)
Det dumma var att jag ville ta en bild av den coola coca cola skylten i Kings Cross. Men likt den 3:e gången jag tar med mig kameran dit så glömmer jag självklart bort att fota. Så det blir en promenad imorn. Förhoppningsvis kommer jag för 4:e gången komma ihåg SKYLTEN (och kameran)!...Gener från kära pappa min ;)


Jag har varit ute och gått minst 4h varje dag. Sen var jag oxå (nästan) skinnflådd under fossingarna....Fötterna blev inte direkt bättre av att jag bestämde mig för att ha en fotpeeling...ajaj! Smart.
Men det är ju bra motion, eller hur Carola? :D

Jag har tagit farväl av kära skolkamrater...snyft!  Hatar verkligen att säga hejdå....Vi hade en underbar dag i Parramatta Mall. Jag köpte present till bror min. Gick på bio. såg "the proposal" och åt popcorn :)


Här borta har dem Allt i sina köpcentrum. Man kan släpa med hela tjocka släkten. Lämna gubben i nån elektronikaffär eller nån annan handyman affär, sätta ungarna i en biosalong med (färgade och smaksatta?) popcorn. Tror att det finns jordgubb, choklad och tuttifrutti. Urk. Lämna gamlingarna i en skön massagestol medan Du springer runt och provar skor och kläder i Lugn och ro :D Sen kan alla samlas för en gemensam matshopping...Perfect!

Har träffat min underbara tyska vän Jana. Jag åkte till Dee Way. Vi gick till en bar vid stranden pratade en massa girl talk och drack cocktails. Tog bla en champagne cocktail med jordgubbar i :D Yummi! Mina första gubbar för i år!


Spatserat i det äldsta området i Sydney, nämligen the Rocks och Botaniska trädgården som för övrigt är Enormt stooor! Jag har nämligen kikat ut en bra sightseeing promenad som jag och min J ska gå så vi kan ta "alla flugor i en smäll" ;) 
Och ja mormor, jag ska klappa vildsvinet på nosen för 3:e gången. Här ska ingen tur gå till spillo...haha 
I the Rocks har man en underbar utsikt av operahuset....och min glass :P Men även bron och tivolit på andra sidan. Jag längtar tills jag får åka karuseller....
...men jag hatar spökslott och skit. Helena, kommer du ihåg Liseberg??? "Jag vill gå först!" slutade i snörvel och gråt...I say no more...



Här kommer ngr bilder från botaniska trädgården...




Nu blev det så här långt igen....Sorry guys!



xoxo

Kommentarer
Postat av: Carola

bra gått mickan! så ska det se ut. här är det tyvärr värre då jag dras med en riktig hosta:(

2009-06-21 @ 15:57:58
URL: http://cjolan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Härliga bilder!!

2009-06-21 @ 16:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0