Nedvarvning


Herregud! Det är samma visa varje gång jag har skrivit en tenta. Jag är fortfarande uppstressad och kan inte sitta still. Haha. I fredags morse begav jag mig till frisören vid Hilton Hotell. Det var en väldigt fin hårsalong. Massagen va underbar, jag höll på att somna där jag låg.
Helena, Kan ni inte börja med det på eran salong? Jag kan betala extra :P hihi
Jag blev mycket nöjd med håret. Men det kanske inte var så svårt att göra mig nöjd vid detta tillfälle. Jag ville ju inte ha ngr större förändringar, bara klippa av de döda, slitna äckliga hårtopparna och bleka utväxten :)

Varning, nu kommer gnäll-miccan...
En sak som jag blev irriterad på var: efter att jag suttit med en konstig (mkt lyxig?) hårtork som snurrade sakta runt mitt huvud så var det dags för styling. MEN, mitt hår var lågt ifrån torrt!? Sen kramade hon in en bra(!?) produkt i håret. Ni vet hur man kramar håret nedifrån topparna och lyfter håret uppåt (typ när man vill ha lockigt hår...). DET var min styling. Benan var helt åt H fel....hon frågade inte ens hur jag ville ha håret (lockigt/rakt eller vart min bena är!?)
Där satt jag och försökte få till ett leende. Jag som ut som en flicka i 12-års åldern som försökt fixa sitt eget hår...hahaha
Snacka om att se totalt muppig ut.
Jag gick raka vägen i det kyliga vädret med mitt blöta hår till Donken och fixade till mig
     Helena U rock!! Jag sa ju det. Finns ingen bättre frisör för mig <3

Efter denna händelse unnade jag mig en del shopping på stan. Kom hem med fina örhängen och ett par high heels :D
Måste säga att jag är VÄLDIGT orolig över om jag kommer få hem allting. Med tanke på att jag bara får ha 20kg i resväskan och 5kg i handbagaget....Jag har ju köpt en del saker jag....

Hemma i lgh fick jag fnatt. (precis som jag får hemme efter en tentaperiod...). Börade tvätta och skura badrummet. Rensa massvis med papper, slänga handouts, rensa bland alla kläder och slängde gamla skor. Packade käder som jag bara kan använda i värmen.... etc....


Sen började jag lugna ner mig, klockan var väl 9pm lr nå. haha. Bränner lite Kcal ialf. Det är ju en bra början Carola, eller va säger du? :P hihi
Nu har jag börjat lyssna på en ny bok, Tusen stålande solar. Spääännande! :D Vi får se om den kan slå triologin med Stig.....hmm, det återstå att se...

Oj, nu blir det ett långt inlägg....får se vilka som orkar läsa allting ;)  
Blir väl mami o papi ialf!


xoxo


Kommentarer
Postat av: Carola

jag orkade :P alltid en bra början. och den boken är bra, inte spännande som triologin men ändå väldigt bra,

2009-06-14 @ 17:56:31
URL: http://cjolan.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag förstår hur du känner dig med håret, av någon anledning ska alltid hårdrisören platta mitt tunna hår så att jag ser lika stram ut som en sparris! Inte så kul! Nu saknar vi dig här på hemmaplan! =) puss o kram

2009-06-14 @ 22:00:41
Postat av: Anonym

Carola. Ja boken e superbra, snart klar med den :D



Martina. Sparris, hahaha. Det kan jag aldrig tro. Du är alltid lika fin :)

2009-06-16 @ 01:38:33
Postat av: Helena

Men vilken tur att det bara var stylingen som du inte var nöjd med och inte slingorna och klippningen! Haha men jag kan se dig framför mig...sådär som du ser ut när jag bara fönat ditt hår och inte plattat det ;)



shit..hoppas du får ner allt i väskan, men tur att klänningar och örhängen inte tar allt för stor plats :)



puss!!

2009-06-17 @ 07:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0