Äventyr och kärlek!

Många dagar och nätter har passerat sedan vårat äventyr började. Men inte en enda stor spindel eller skräckinjagande ormar har jag sett. Det tackar jag Gud för ;)
Eller jo, en liten orm låg ihoprullad i ett träd. Vi såg den på avstånd från våran crocodile river tour. Kan säga att jag var mer rädd för de 6 stora krokodiler vi passerade. De låg och solade sig mitt i det vilda...då var man inte kaxig inte...

Vi har besökt världens största sandö, Fraser Island. En helt underbar ö med ett fantastisk natur! Vi gick uppför Indian Head och fick se en skymt av några valar. När vi åkte med våran 4hjulsdrivna bil längs stränderna så sprang det vilda dingos. Mycket söta :)
Naturen på ön är precis som vykorten!

Vi har även seglad ut på havet med båten boomerang. En snabb liten rackare som tydligen vunnit en stor tävling. Maxi world series 1989
Dök i korallrevet. Man kände sig som en liten varelse i ett gigantiskt akvarium bland stora koraller och fiskar i alla dess färger. Vi fick gå iland på 2 olika öar. Helt underbart att äta middag ute på havet när solen går ner. Segla och känna vinden i håret. Aaahh, jag vill tillbaka :)

Sitter på en välbehövlig lyxcamping och ska äntligen få ta en sötvattendusch. Innan har vi gratiscampat på stränder längs kusten. Tände brasor och kikade på stjärnorna. Lite rödvin slank också ner ;)
Dusch fanns inte på kartan så det blev bad i havet. Miccan har blivit rena rama bush man....
Jag har inte tillgång till bra internet så bilder kommer sen

Nu ska vi in till Cairns och äta middag. Gå längs esplanaden i solnedgången och dricka islatte. Mumma



Min kärlek och jag


Kommentarer
Postat av: Jessica

Gu så underbart ni verkar ha det!!

Längtar till jag får besöka detta underbara land igen!!

Här hemma väntar vi på nästa värmebölja... hoppas den kommer snart, för tusan vad jag bleknar fort!!!

ha de bra på resten av ert äventyr!!

Kram banan

2009-07-16 @ 10:25:04
Postat av: Hanna

Härligt att få lite uppdatering :) Avis man blir på dig du :p

2009-07-20 @ 09:43:42
URL: http://haaniis.blogg.se/
Postat av: Helena

vad härligt ni ser ut att ha det!! när kommer du hem gumman, vilket datum??



Kram!!

2009-07-21 @ 21:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0