Multicultural dinner!

Veckan efter mamsen och mommo åkt hem har det inte hänt så fasligt mycket. jag har pluggat en del och tagit det lugnt. Det var intensiva 10 dagar med långa promenader och jag var helt slut på kvällarna. Herregud, om jag och mamma var trött. Hur trött va då inte mormor på 75år? Jag får skylla på att jag var ju nästan deras personliga guide som fick stå för pratandet och översättningen ;) Men å andra sidan är mormor en superkvinna och gjorde det riktigt bra måste jag säga! Jag hoppas innerligt att jag är så pigg när jag är 75. Hoppas jag fått hennes gener.

Ikväll hade vi en multicultural dinner hemma hos oss :)
Jag gjorde självklart köttbullar, potatis med brunsås. Till det knaprade vi Leksands knäckebröd. det fattades bara Kalles. Men den ska jag inhandla på IKEA nästa vecka :P

Salena, från Taiwan, gjorde kinesiska pannkakor. Skiiitgoda :D
Silvia
och hennes vän, från Italien, gjorde en supergod pastarätt!
Sangzi,
född i Kina men uppväxt i Frankrike, gjorde en smarrig rätt som jag inte har en aning om vad den kallas. Aubergine med nån fyllning. Sen stod hennes pojkvän, Sam, för vinet.
Winnie, från Kina, gjorde en typisk kinesisk soppa.

Ni kan ju tänka er hur magen mådde efter denna saliga blandning..,

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Gumman! Hoppas du har det bra där nere (på andra sidan jordklotet) Har ju farit och fläng så jag har vart dålig på att höra av mig, men du är fortfarande saknad ;) Verkar som att du har det underbart. Fortsätt skriva så man får hålla sog uppdaterad! =) puss o kram

2009-04-23 @ 23:03:55
URL: http://martinaoppitz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0