Manley, studying and blackout...

Så kan man nog summera veckan som gått. Cheeses vad fort veckorna går, om några timmar så ska jag möta upp älskade mamma och mormor. Ska bli så kul att se dem igen <3

Förra helgen var jag som sagt i Manley, mötte upp underbara Jana och hennes, tillfälligt inneboende, tyska vän. Senare kom även Ralf, 3 tyskar o jag. Tur att jag kan tyska så bra....eller inte, en vers av "Die Lorelai Getan"....

-"Ich glaube, die Wellen verschlingen
Am Ende Schiffer uns Kahn;
Und das hat mit ihrem Singen
Die Lorelei getan"

....är typ det enda jag kommer ihåg från tyska lektionerna...eller va säger du Helena? Kommer du ihåg du din vers? haha
Jana visste ialf vad jag sa, så lite nytta gjorde ändå tyskalektionerna i 8:an...
Jana visade runt oss i Manley, HUR fint som helst. Där skulle jag vilja ha ett litet hus vid vattnet. Vilken utsikt! Det var bara ett stort hav, men ändå :P
Vi vandrade längst kusten genom Manleys vildmark, stig hit o stig dit för att sedan erövra en gigantisk klippa!  Jag klättrade lite vidare som värsta pantern till en bra posing plats och självklart ville jag ha ett bevis på mitt engagemang. Jana däremot tyckte inte alls det var lika kul, hon var så nervös att vi skulle trilla ner för stupet, en sisådär 100m ner....
På väg upp längs stigen såg vi en ödla, den va betydligt sötare än de djur jag tidigare stött på, nämligen kackerlackorna från hel**tet! Tack gode gud för att jag slipper de i rummet. Sprejar en "dö-kackerlacks-spray" som en galning.
Efter en eftermiddag/kväll i Manley med enstaka drink begav sig två trötta och skitiga fötter hem...





Resten av veckan
har inte varit särskilt händelserik mer än att jag har pluggat och shoppat. Jag kan inte hålla tassarna borta när det finns snygga kläder för 60kr :D
Just jah,
Vi hade Blackout, hela området slocknade... Jag kunde inte skriva på datorn för batteriet tagit slut. Sicken osis :D så jag roade mig glatt med att knäppa bilder på konstapeln nere på gatan som dirigerade bilar. Så skojigt man kan ha :P hehe




Nu är det Final Countdown, 6h kvar. Då ska jag ha hunnit somna för att sedan bege mig till flygplatsen. SEN ska jag få ha KUL. Det är värt att slita som en hund för att sen få belöning...Me Like!

Hörde att det är varm hemma nu, underbart! Här går vi mot vintertid, ställde tillbaka klockan en timme, snyft! Men jag ska inte klaga, Jag är nöjd ändå! :D

xoxo


Kommentarer
Postat av: Helena

haha Micaela jag tror jag dör vad roligt! Den där jäkla dikten sitter som gjuten i skallen :D typ det enda jag också kommer ihåg...kanske, kanske att jag skulle kunna beställa en äppelpaj. och säga hur gammal jag är (Ich bin 13 jahre alt)!! vilka fina bilder du tagit, ser helt lovely ut. hoppas ni får det toppen när mamma din och mormor kommer ner och ni ska utforska saker! puss och kram älskling

2009-04-05 @ 21:59:11
Postat av: kim

Bulle älsklingen!! Vad varmt å skönt ni verkar ha!! Härnere e de regn å iiiiskallt just nu!! Saknar dig altid!! Massa Puss!!

2009-04-07 @ 11:54:36
URL: http://lillakimgoesmelbourne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0