Sweden says: Faktiskt! Danielle: "Fuck this!?"

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag glömmer bort att jag har en blogg, haha

Nu har jag bara 3 dagar kvar i skolan. YAY!!!
Så nu väntar 2v plugg, inte lika kul. Har 2 tentor, den ena den 9 juni och den andra den 11 juni....Meeeen seeeen är jag leeeeedig TJOHOO!!!
Det börjar kännas i kroppen nu att det är the final countdown...de bara spritter i kroppen för nu är det bara 4v kvar tills J kommer ner!! :D


Det hände en rolig sak i veckan...Danielle och jag pratade om något (kommer ej ihåg var det var). I Sverige kan jag rätt ofta kommenera med orden "precis" eller "faktiskt" när man har en konversation. Hur som helst så flög mina tankar iväg en sväng när hon pratade men kom sedan snabbt tillbaka till det vi ptatade om och vips hör jag mig säga på svenska "faktiskt".
Det blir tyst och Danielle säger: What!?
Jag reagerade inte först på hur hon tolkade det. Utan sa sorry, that was swedish. Och så sa jag ngt på engelska. Danielle började asgarva!
DÅ gick det upp ett ljus...."Faktiskt" låter som "Fuck this" om man säger det lite snabbt! Haha.
Mupp-Miccan är i farten igen

Vad har annars hänt i mitt liv de senaste dagarna?

Jag har äntligen skrivit klart min final essay "the importance of effective cross-cultural communication in international business". Det är så lustigt hur människor från olika kulturer beter sig i olika situationer....Meeen väldigt intressant!
Vi har ingen tenta i BAS (Business Academic Skills) utan bara en uppsats som är värd 60% och sen en massa uppgifter,förstås, men som redan är inlämnade!

I fredags åkte jag till Danielle igen! Vi hade riktigt trevligt. Jag lagade svenska köttbullar med potatis och gjorde gräddsås (den blev riktigt bra för att vara första gången!) Danielles mamma gjorde en massa indisk mat. Supergott!
På kvällen åkte vi till "the frog" som är den lokala puben. Där lyssnade vi på bandet "the perfekt revolution". De spelar rock musik och var riktigt bra! Vi känner trummisen, Jon. Det är våran classmate! Vi kände oss en aning coola när vi stod längst fram och diggade musiken...
Träffade alla Danielles vänner igen. De är så gulliga. Dessutom har jag ett nytt smeknamn. För dem är jag "Sweden" inte Micaela...haha
lördagen åkte vi till.......IKEA!!!!!!!!!! Kära Ingvar och JAG!
Fan va glad jag var!
När jag såg de blå-gula färgerna kom på mig själv med att säga "home sweet home" i bilen och alla började garva! haha
Allting såg ut som hemma, kändes som jag va ute i Valbo och strosade omkring. Alla svenska namn på möblerna. Hihi!
Jag fick min efterlängtade Kalles och Leksands knäcke! Mumma!! Sen kunde jag inte hålla tassarna borta från kexchokladen, så det bidde en sån också :D
Kan inte bli bättre plugg-mat!?

Nu måste jag återgå till mitt pluggande!


xoxo


Kommentarer
Postat av: Kim

hihi..bulleskrutt! fuck this, de ska ja börja säga:) När ska vi skypa då? Me miss you gulle bull! Puss

2009-05-25 @ 11:29:59
Postat av: Micaela

Saknar dig oxå!! Men nu är det inte långt kvar tills vi ses :D Va säger du, skype dejt imorn! Bullepower, Yay!

2009-05-25 @ 11:43:28
URL: http://mywalkabout.blogg.se/
Postat av: Haaniis

Nej vem kan hålla sig borta från kexchoklad :o

2009-05-27 @ 00:32:12
URL: http://haaniis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0